Türkiye'nin Her Yerinden İngiltere'nin Her Yerine Taşımacılık ve Kargo
Yazımıza kendimizi tanıtmakla başlamak isteriz. Biz Beykoz Üniversitesi Lojistik Yönetimi öğrencileri Sümeyye Durmaz ve Hüsna Turhan. Uzun bir süre sonunda 4.sınıf öğrencileri olduğumuz bölüm özelinde bir takım değerlendirmeler yapmak ve artık akademiden daha çok yakın olduğumuz lojistik sektörüne biz öğrenciler

Lojistik Öğrencilerinden Sektöre

Yazımıza kendimizi tanıtmakla başlamak isteriz. Biz Beykoz Üniversitesi Lojistik Yönetimi öğrencileri Sümeyye Durmaz ve Hüsna Turhan. Uzun bir süre sonunda 4.sınıf öğrencileri olduğumuz bölüm özelinde bir takım değerlendirmeler yapmak ve artık akademiden daha çok yakın olduğumuz lojistik sektörüne biz öğrenciler perspektifinden naçizane katkı sağlamak adına aşağıda açacağımız bir takım problemler ve bunlara sunacağımız çözüm önerilerini tartışmayı samimiyetle isteriz. Biz akademi ve sektörün verimli bir şekilde çalışan bir çarkın iki önemli dişlisi olduğunun, eğitim hayatımızın ilk yıllarından bu yana farkında olan öğrenciler olduğumuzu düşünüyoruz. Tabi ki okuma sonunda takdir sizlerin…

Öncelikle 4.sınıf öğrencisi olmanın verdiği sorumluluk bilinciyle üniversite staj koşulları hakkında edindiğimiz, olumlu ve olumsuz tecrübeler sonucunda karşılaştığımız problemleri bu fırsatla birlikte tam da konumuzun muhatabına ulaştırabileceğimizi düşünüyoruz. Biz öğrenciler olarak, mutluluk gibi bazen sorunlarda konuştukça büyüyecekmiş gibi hissediyoruz. Hak verirsiniz ki karamsarlık ve kaygı her yerde. Yine de sevineceğiniz bir haberimiz var. Her şeyin farkındayız ve pes etmiyoruz. 

Gerek öğrenci kulüpleri toplantılarımızda, gerekse ders araları sohbetlerimizde son zamanlarda popüler tek konumuz staj başvuruları, olumsuz dönüşler ya da hiç alamadığımız o geri dönüşler… Biraz renk katmak adına bizim çok güldüğümüz o ilk staj başvuru tecrübemizde sorulan geçmiş deneyimler soruları ve dahası.  Ya da sorulmasını çok istediğimiz ama bize hiç yöneltilmeyen sektöre dair asıl hedeflerimiz, bu hedefler doğrultusunda neler yaptığımız, hangi dersleri aldığımız ya da hangi yetkinliklere sahip olduğumuz gibi cevaplamayı çok istediğimiz ama henüz birçoğumuzun duyamadığı o sorular…

Merak ettiğimiz şey beklentilerin tam olarak karşılanmaması sonucunda doğan tek taraflı memnuniyetsizlik mi ya da beklentilerin tam anlamıyla biz öğrenci kanalına iletilememesi mi?

Sorunu da çözümü de aslında hepimiz biliyoruz. Akademi, öğrenci ve sektörün bu sorunlara farklı çözümler getirmek yerine birlikte çalışarak her bir muhatabı tatmin edebileceğine de inanıyoruz. Akademi ve sektörün bazı iş birlikleri ve çalışmalarını görüyoruz. Bizim de önerimiz bu sürece entegre edilebilecek bir öğrenci bakış açısının, problemlerin daha hızlı ve etkili tanımlanması ve bununla beraber çözüm ortaklarının artırılması olacaktır.

İnanıyoruz ki böyle bir birliktelik ile çözemeyeceğimiz sorunlar yok denilecek kadar aza indirilebilecektir.  Umarız bu yazı, sorunların farkında olan akademi ve sektör yetkililerine iyi bir öğrenci perspektifi katkısı sağlar.

Bloglar
Depo Çeşitlerinin Avantajları ve Dezavantajları
TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİKTE BÜYÜK VERİ
Lojistik Öğrencilerinden Sektöre